Paweł Prus i Grzegorz Kwolek pokierują pracami pierwszego polskiego think tanku zajmującego się światem mediów. Na czele Rady Instytutu stanie Sylwia Czubkowska, a do grona ekspertów dołączyli Nikola Bochyńska, dr Milena Drzewiecka, Michał Giersz i Paweł Szot.
Instytut Zamenhofa rozwija się i pozyskuje nowych współpracowników. Grzegorz Kwolek, członek zarządu instytutu to doświadczony dziennikarz telewizyjny i radiowy. Chcemy być inspiracją dla innego, dojrzalszego spojrzenia na polskie media. Chcemy łączyć, inspirować i zachęcać do krytycznego spojrzenia na to co dzieje się w naszym środowisku – komentuje Kwolek.
Prace zarządu będzie nadzorować Rada Instytutu Zamenhofa, którą pokieruje Sylwia Czubkowska, wieloletnia dziennikarka ekonomiczna i technologiczna takich tytułów, jak Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, a ostatnio redaktor prowadząca serwisu SpidersWeb+. W Radzie zasiadać będzie również Nikola Bochyńska, dziennikarka portalu Wirtualne Media.
Eksperci Instytutu to najważniejsza część zespołu powstającego think tanku. Nikola Bochyńska opisuje dziennikarską rzeczywistość dla „Wirtualnych Mediów”, Michał Giersz to filar porannego programu Polsat News i były dziennikarz radiowej Trójki, a Paweł Szot od lat pokazuje konflikty na całym świecie widzom najpierw TVP, a teraz TVN. Dr Milena Drzewiecka, psycholożka i dziennikarka, będzie wspierać prace Instytutu nie tylko doświadczeniem reporterskim, ale i warsztatem badawczym.