„— Na Woronicza wracają znane sprzed ośmiu lat twarze i formaty, ale dziś nie wystarczy powrócić do tego, co było. W ostatnich

Ostatnie lata były najbardziej spektakularnym przykładem wykorzystywania zarówno TVP jak i polskiego radia do partyjnego przekazu, ale problem nie zaczął się od

Przyszłość lokalnego rynku medialnego jest istotniejsza dla jakości polskiej demokracji niż przetrwanie TVP, Polskiego Radia i PAP. Trzy są warunki minimum, by

Odpolitycznienia mediów publicznych można skutecznie dokonać przez zwiększenie wpływu społeczeństwa obywatelskiego na wybór zarządów tych mediów. To od lat udaje się w Skandynawii

Polska Agencja Prasowa jako krwioobieg wiarygodnej i rzetelnej informacji jest w systemie mediów niezbędna. Wystarczy, że wróci do realizacji misji, którą ma

Czy media publiczne w ogóle są nam potrzebne? A jeśli tak, to w jakiej formie? I jak je finansować? Na te i

Zmiany w organach największych spółek medialnych skarbu państwa przebiegają gwałtowanie, prowokują do dyskusji oraz budzą wiele wątpliwości natury prawnej. Jednym z ostatnich

Burzliwe odzyskanie kontroli nad siedzibą TVP przy Woronicza, powołanie nowych zarządów i rad nadzorczych w mediach publicznych to nie koniec, a dopiero początek niełatwej drogi do odbudowy TVP, Polskiego Radia, rozgłośni regionalnych i Polskiej Agencji Prasowej. Przed zespołem, który się tego podjął piętrzą się coraz większe problemy, a widzowie, słuchacze i czytelnicy są skazani na serię rozczarowań.

Jak czytać sondaże? I jak o nich pisać, żeby nie oszukać czytelnik i nie zmanipulować danych? Instytutu Zamenhofa wraz z portalem Gazeta.pl

Sondaże polityczne - kochają je media, politycy i sami wyborcy – ale zamiast informować o stanie rzeczywistości, często dezinformują i wprowadzają w błąd. Mnogość firm badawczych, różne techniki badania opinii czy w końcu analiza tych danych i interpretacja – powodują, że ich wyniki często wzajemnie sobie przeczą.

Medialny think-tank Instytut Zamenhofa opublikował raport “Off the record: Molestowanie seksualne dziennikarek w Polsce” w którym ujawnia skalę niezbadanego dotąd problemu. Z przeprowadzonej ankiety wynika, że doświadczenie bycia molestowaną ma za sobą ponad połowa dziennikarek.

30 listopada i 1 grudnia w Rzeszowie spotkają się dziennikarze z Europy oraz Kaukazu i Azji Centralnej, by porozmawiać o tym, jak trwająca wojna w Ukrainie wpływa na media oraz społeczeństwa w różnych krajach. Instytut Zamenhofa jest partnerem tego wydarzenia.