Ludzie Instytutu Zamenhofa

Instytut Zamenhofa tworzą eksperci świata mediów, komunikacji i nauk społecznych

Zarząd

Paweł Prus

Prezes zarządu Instytutu Zamenhofa

Prawnik, ekspert rynku mediów, strateg komunikacji. Założyciel i prezes zarządu Instytutu Zamenhofa. Przez kilkanaście lat pracował w prasie i telewizji jako reporter newsowy. Zajmuje się badaniem mediów, polityką medialną i komunikacją. W wolnym czasie czyta książki lub ściga się na regatowej dinghy klasy 505.

Rada Instytutu Zamenhofa

Sylwia Czubkowska

Przewodnicząca Rady Instytutu Zamenhofa

Redaktor prowadząca serwisu SpidersWeb+. Wieloletnia dziennikarka ekonomiczna i technologiczna takich tytułów jak Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna i tygodnik Przekrój. Trzykrotnie nominowana do nagrody Grand Press w kategorii dziennikarstwo specjalistyczne. Czterokrotna laureatka nagród Prezesa Urzędu Patentowego za teksty na temat innowacji i wynalazków.

Mateusz Janion

Członek Rady Instytutu Zamenhofa

Adwokat, zajmuje się doradztwem w sprawach spornych, ze szczególnym uwzględnieniem procesów gospodarczych, procesów związanych z ochroną dóbr osobistych oraz postępowań grupowych. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz kurs prawa brytyjskiego i europejskiego organizowany przez British Law Centre we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim. W 2012 r. został wpisany na listę adwokatów prowadzoną przez Okręgową Radę Adwokacką w Warszawie.

Eksperci i Współpracownicy

Piotr Drabik

Ekspert Instytutu Zamenhofa

Dziennikarz Faktu. Wcześniej związany z redakcjami  Radia ZET, Press, TVN24 i Dziennika Polskiego. Pisze głównie o polityce krajowej, sprawach międzynarodowych i zmianach społecznych. Uczestnik międzynarodowych projektów dziennikarskich m.in. „Reporters in the Field” n-ost czy Hostwriter Ambassador Program. Pasjonat fotografii we wszystkich rodzajach. Od lat wykonuje zdjęciach na ulicznych protestach. Warszawiak z wyboru.

dr Milena Drzewiecka

Ekspert Instytutu Zamenhofa

Dr nauk społecznych w dziedzinie psychologii, psycholog społeczny i marketingu politycznego oraz dziennikarka. Producentka mediów zagranicznych. W przeszłości wieloletnia reporterka polityczna telewizyjnych newsów. Stypendystka Robert Bosch Stiftung. Od 10 lat wykładowca akademicki na Uniwersytecie SWPS. Autorka publikacji naukowych oraz ekspertyz i seminariów dla liderów. W 2019 roku uruchomiła autorskie studia podyplomowe Professional Image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym.

Michał Giersz

Ekspert Instytutu Zamenhofa

Media fluency trainer w CD PROJEKT RED. Wcześniej, dziennikarz telewizji Polsat i gospodarz programu Nowy Dzień z Polsat News oraz wieloletni reporter TVP INFO i radiowej Trójki. Skoncentrowany na sprawach politycznych, gospodarczych, społecznych i zagadnieniach międzynarodowych. Uczestnik programu stypendialnego Edwarda R. Murrowa w ramach International Visitor Leadership Program organizowanego przez Departament Stanu USA. Po godzinach maratończyk i miłośnik podróży do Azji Południowo-Wschodniej.