Czy lokalne media są w stanie utrzymać się bez wsparcia ze środków publicznych? Czy czekają nas kolejne przejęcia lokalnych mediów przez spółki skarbu państwa? Czy lokalne tygodniki przeżyją konwersję z papieru do sieci? To tylko niektóre z pytań, które padną podczas debaty dziennikarzy, wydawców i medioznawców o kondycji mediów w Polsce w 2021 roku. Instytut Zamenhofa jest partnerem tego wydarzenia.
Debata „Kondycja lokalnych mediów w Polsce w 2021 roku” odbędzie się w czwartek 4 listopada 2021 r. o godz. 12:00. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na Facebooku i You Tubie.
Zaproszenie do udziału w debacie przyjęli:
- Jerzy Jurecki – wydawca i dziennikarz Tygodnika Podhalańskiego
- dr Monika Kornacka-Grzonka – medioznawca, Uniwersytet Śląski
- Paweł Prus – prezes zarządu Instytutu Zamenhofa
- Tomasz Pruszczyński – prezes grupy medialnej tuPolska
- Bartosz Senderek – redaktor naczelny portalu tuWrocław.com
- Marek Twaróg – Redaktor naczelny Press.pl.
Moderatorem debaty będzie Wacław Wrana – redaktor naczelny Rybnik.com.pl.
Uczestnicy debaty spróbują odpowiedzieć na pytania:
- co stanowi o sile i słabości lokalnych mediów w 2021 roku?
- czy lokalne media są w stanie utrzymać się bez wsparcia ze środków publicznych?
- czy media samorządowe psują rynek i stanowią konkurencję dla mediów komercyjnych?
- czy czekają nas kolejne przejęcia lokalnych mediów przez spółki skarbu państwa?
- czy lokalne tygodniki przeżyją konwersję z papieru do sieci?
- Google i Facebook – najwięksi przyjaciele czy wrogowie lokalnych mediów?
- naciski na dziennikarzy lokalnych mediów – incydenty czy codzienność?
- czy „dziennikarstwo obywatelskie” to dziennikarstwo?
Debatę zorganizowała redakcja portalu Rybnik.com.pl, jednego z najstarszych komercyjnych serwisów miejskich w Polsce – w tym roku Rybnik.com.pl obchodzi jubileusz 20-lecia działalności.
Partnerem debaty jest Instytut Zamenhofa. Patronami medialnymi wydarzenia są: Press, Rybnik.com.pl, tuWrocław.com, Tygodnik Podhalański, ŚląskiBiznes.pl, tuWodzisław.pl, tuŻory.pl oraz tuJastrzębie.pl.